Google face curățenie pe internet. Ce se întâmplă cu cookie-urile terțe, cum te afectează
În curând, Google va începe testarea eliminării cookie-urilor terțe, pentru a curăța internetul de micile informații nedorite.
Ce-i drept, va începe firav, cu aproximativ 1%, dintre utilizatorii Chrome-ului, conform informațiilor furnizate de News.ro.
De ce a luat Google această decizie, de fapt
Scopul gigantului este să identifice și să rezolve eventualele probleme tehnice care ar putea să apară și să minimizeze impactul asupra experienței utilizatorilor, lucru de care a fost acuzat, în ultima perioada.
Vestea bună este că, timpul testelor, Google va implementa soluții temporare și va oferi funcții accesibile utilizatorilor pentru a gestiona eventualele dificultăți care ar putea să apară.
Vezi și: Schimbarea de la Google care te va lua prin surprindere. Ce se întâmplă cu funcția de căutare
Gigantul urmează exemplul Safari și Firefox
Planul companiei este de a extinde testele cu pricina în al treilea trimestru al anului viitor.
Imediat după eliminarea completă a cookie-urilor, Chrome va adopta un sistem de targetare bazat pe domenii de interes, numit Privacy Sandbox, care să vină în ajutorul utilizatorilor.
Se poate spune că această schimbare este una cu greutate pentru Google, de vreme ce generează cea mai mare parte a veniturilor din publicitate, și vine în urma pașilor făcuți deja de browsere precum Firefox și Safari care au renunțat la cookie-urile terțe.
Evident, rămâne de văzut dacă schimbarea va provoca mari schimbări pe internet și, mai ales, cum va impacta utilizatorii, dar și marketerii, de îndata ce va funcționa cumsecuvine, astfel încât să nu „deranjeze” orice mai rămăsese „nederanjat” pe internet, în ultima perioadă.
Vezi și: Google, la 25 de ani: Produsele “revoluționare” cu care a eșuat de-a lungul timpului